fonQ persevent op bijzondere locatie: lunchen in de LiK

Lange gangen, verlaten cellen, bekraste tafels en afgebladderde verf: designwinkel fonQ koos een bijzondere locatie uit voor haar jaarlijkse persevent. Tientallen Nederlandse woonbloggers togen naar Utrecht voor een trendlezing, lesje vloggen op YouTube en presentatie van de HAY Kitchen Market.

De inhoud van het programma bleek minstens zo inspirerend als de mystieke locatie. HAY trapte af met de lancering van haar nieuwe lijn keukenspullen. Emaille borden, pastelkleurige mokken, (oven)schalen en goudkleurige sponzen aangevuld met zogenoemde hand picked items. Deze producten zijn afkomstig uit alle windstreken en geven de collectie van het Scandinavische merk een uniek tintje. Denk aan een Turkse karaf en Italiaanse theepot.

IMG_1840.jpg
IMG_1818.jpg
IMG_1812.jpg

Interieurvloggen?
Google poogde de aanwezigen de enthousiasmeren om te gaan vloggen. Volgens het bedrijf wordt zo’n 20 procent van de woongerelateerde zoekopdrachten gedaan op YouTube. Google ziet kansen voor Nederlandse woonbloggers vanwege het enorme aantal actieve kijkers op het videokanaal. Daarentegen wordt er enkel minuut voor honderden uren aan content geupload. Maar, zo stelt het bedrijf, voor elk onderwerp zijn kijkers te vinden. Authenticiteit is belangrijk, evenals een gezonde portie durf en lef. Perfect hoeft je eerste video allerminst te zijn, zo zien we aan de eerste video’s van hedendaagse YouTube-grootheden. Het advies? Probeer!

IMG_1852.jpg
IMG_1840.jpg
IMG_1859.jpg

Trendlezing
Trendwatcher Monique van der Reijden neemt het publiek mee in de wereld van (woon)trends spotten en vertalen. Ze maakt prognoses voor bladen als Elle Decoration en Eigen Huis en Interieur. Monique laat zich op haar beurt inspireren door influencers als Cecile Manz en Kelly Wearstler. Vol enthousiasme vertelt ze over haar werkwijze en legt uit hoe zij beeld ’leest’. Binnenkort meer over de trends voor dit jaar. Komen ze overeen met de voorspelling die ik vorig jaar deed?

IMG_1846.jpg
IMG_1860.jpg

Tot slot vertelt Elle Decoration-hoofdredacteur Evelien Reich over het reilen en zeilen binnen haar redactie. De ervaren styliste staat inmiddels een jaar aan het roer bij het blad en bokste het voor elkaar een woonspecial over Amsterdam te maken. De uitgave, Canal House, werd goed verkocht. Wordt vervolgd, als we Evelien mogen geloven. Een tweede special over Amsterdam staat hoog op het wensenlijstje.

Veel dank aan fonQ voor de organisatie van deze inspirerende dag.